Wednesday, November 26, 2008

Buat hal

Pagi ni aku dtg keje lambat.. pukul 10 baru sampai ofis..huhu.. Ni smua gara2 tayar moto aku pancit la pulak.. Dah la pagi ni aku klua dari rumah pun lambat.. Tgk2 tayar moto pulak pancit.. Terpaksa la tolak moto gi workshop.. nasib baik dekat je workshop tu ngan rumah aku.. kalau x aku lak yg pancit la (padahal Mr Shark yg tolak.. aku melenggang je jln..haha)



Workshop ni dari pukul 8 am dah buka kedai.. Tutup pulak pukul 6 lebih.. Nasib baik la buka awal.. kalau pukul 10 or 11 baru nak buka jenuh la aku menapak nak cari workshop lain..


Huhu..aku dah pakai balik moto Kriss lama aku.. Before dis..aku ade bgtau aku dah pakai moto baru (pakai moto Wave).. Tapi aku lagi sayang dgn moto Kriss ni.. So moto baru tu aku kasi abah aku yg pakai.. Moto Kriss ni atas nama abah aku dan moto baru tu atas nama aku.. Xpelahkan..ape salahnya kasi abah aku pakai moto baru.. Dulu dia bersusah payah belikan moto Kriss ni utk aku pakai..

Moto Kriss tu dah byk kali salin kulit.. Ni smua gara2 Mr Shark la.. Rajin bebenor dia nak cat moto tu.. Byk kenangan aku ngan moto Kriss ni..huhu...


Agak lama jugak la org tu nak tukarkan tayar moto.. Aku dah xsenang duduk dah sambil tgk jam.. Mr Shark pun dok mengadu lama betul org tu nak tukarkan tayar.. Hampir 20 minit gak la tunggu.. Ape yg digodeknya aku pun xtau.. Tapi aku nampak org tu buat keje cermat sungguh.. Satu persatu dia check.. Bagus la kan.. Tapi time tu aku berkejar masa.. So how?? hehehe...

Disebabkan org tu buat keje cermat uols nak tahu brapa aku kena byr utk tukar tayar moto? Workshop tu charge agak mahal dari kedai lain.. Itu pun Mr Shark la yg kata.. Aku xtahu sgt bab2 ni.. Utk tukar tayar pancit kena RM 11.. Slalunya kalau tukar tayar kena dlm RM9 je..

Lepas dah siap tukar and bayar apa lagi kan... Berdesuppp la Mr Shark anta aku gi keje..haha..


Dari semalam aku asyik sakit perut.. Apahal ha.. Aduh la..



My Purple Boxes
@

h
ttp
://stitchiez.blogspot.com
C
opyright
© 2008


5 Comment(s):

nis n4d (*_~) said...

tgh nak gi keje, ade je kan...
haizzzz....

ayooo...

jom wat report l.i..
nad bru wat 1%...
iaitu cover report... haha..

mati den kene kejo mase...

goasop said...

nasib bek moto pancit. kalu iez yang pancit, makna-nya langsung x g keje. ehe

sheila said...

hmm...
xpala ad bf..
kalo la sheila jd cm gtu..
mau x p keja dh..
tdo sajo..
xreti wt apa

iez said...

♥ nis nad ♥
itulah psl..nak g keje mula la mcm2 nak jd.. nasib baik tyr pncit je..huhu..

♥ goasop ♥
anda betull..hehe.. kalu iez yg pncit blk umah smbung tdo lah jawabnya..haha..

♥ sheila ♥
kalu xde bf pun k.iez kena usaha sndiri la tolak moto.. Xpun buat mcm sheila la.. blk tdo je.. ahhahaha..

lily lotus said...

naik motor klau tak pancit..tak syoklah :D


Blogger Templates by iezpdaus Design