Thursday, October 9, 2008

Bekal Oh Bekal


Dah 2 ari aku bawa bekal g keje..hikss.. Aku malas nak turun g mkn.. Lagipun kt tempat aku ni xde kedai mkn biasa.. Yg ade smua yg standard2 ajo like coffee beans, starbuck.. Mane la aku mampu nak mkn kt tempat2 camtu ari2 kan.. Mau pokai aku.. Pastu ade 1 kedai yg jual nasi.. tapi nasi kandar.. huhu.. Restoran Nasi Kandar Kapitan namenye.. Mane la aku suke nak mkn nasi kandar sgt kan.. huhh..

So..Ni lah bekal yg aku bawa semalam..

Aku bawa bekal nasi ngan lauk sardin same ayam goreng.. Actually, sardin tu aku dah masak siap2 mlmnye sbb aku tahu pagi nanti aku xsempat masak sgala.. So, kusiapkan pd mlm ari..hehe.. Bangun pagi juz panaskan je.. Ayam goreng tu pulak sbenarnye ayam KFC. Mlm sbelumnya aku pegi KFC tapi xabis lak mkn. So ayam KFC tu pun aku panaskan je.. Smua main panas2kan je.. Yg aku masak cuma lah nasi..hehe..

Utk arini pun aku bawa bekal jugak.. Bawa nasi ayam..hehe.. Nasi ayam ngan sup tu aku dah masak siap2 mlm tadi sebelum tido.. Tetiba je rajin nak buat..hehe.. So pagi ni panaskan je.. Aku cume gorengkan ayam je.. So simple kan.. tapi mengenyangkan..

Ni nasi ayamnye.. tapi kalu korang perasan ade kurang lagi bahan2nye kan?? hikss.. Aku lupa nak bawa sambal same sayurnye.. Padahal dah sedia smua kt dapur.. Nak cepat punye psl sampai tertinggal.. So aku mkn lah dgn ape yg ade je.. Tapi puas.. Kenyang sgt..

Lagipun bos aku masuk lambat.. Dlm 2.30pm baru die nak masuk.. Tu yg bleh eksyen skejap ngan bekal yg aku bawa tu..hehe..

Hmm..esok nak bawa bekal ape pulak eh.. hiksss..



My Purple Boxes
@

h
ttp
://stitchiez.blogspot.com
C
opyright
© 2008



4 Comment(s):

Sarah Ezeeliya said...

ha elok ah tuh dah pandai berjimat!!bawak bekal lagik selamat!!

iez said...

♥ sarah ezeeliya ♥


hehehe..Elaun dpt skit..kena la berjimat.. :)

syhazwa said...

wah...comel lak bawak2 bekal g opis.jimat pun jimat...menu ayam ngan sardin tue rasa cam lapar lak biler tgk..hehe...nak g makan skrg ah.lapar..........

iez said...

♥ syhazwa ♥


Hehe..nak tumpang mkn skali ke?
:)


Blogger Templates by iezpdaus Design