Wednesday, September 24, 2008

Supper + Sahur + Nasi Kandar

Smlm utk buka posa aku malas nak masak.. Mase blk keje pun aku malas nak singgah param. So habuannya aku buka posa tersgt lah simple dan tersgt la menyedihkan.. Aku malas nak masak bknnye ape.. Blk2 je umah smlm smpai kt umah aku lif pulak rosak.. Jenuh la aku memanjat tangga sampai tingkat 9. Nasib baik tingkat 9 je.. Tapi menggugat jugak iman aku.. Sampai2 dpn umah dah rasa mcm nak pitam je.. Ngan ketar abis 1 bdn.. Dah la smlm panas semcm je kt penang ni mase aku blk keje..


Menu buka posa aku amat menyedihkan.. Dah la xde org kt umah.. Dah aku sorang2 tu aku juz buka posa mkn maggi same buat nestum jelah.. huhu.. Tapi maggi2 pun kenyang la jugak.. Dah nama pun mkn maggi ngan nestum je so xnak lah aku snap ape2 pic.. Buat sedih je..

Tapi..bila menjelang time pukul 10 pm aku mula dah rasa lapar blk.. Perut aku ni mana bleh xpekena nasik tiap2 ari.. Wajib beb.. So, aku msg la Mr Shark (wahh..dah bkn panggil laki aku..haha) nak ajak die g mkn.. Lapar giler.. Tapi time tu die tgh sibuk keje lg.. Biasa lah.. Mr Shark ni keje kena standby 24 jam..haha.. So, sementara tunggu die abis keje aku lak tertido.. Sedar2 je dah kul 11.45 pm.. Die pun dah ajak aku klua g mkn.. dah kate lapar sgt kn.. Tapi punye la liat aku nak bangun..Dah sedap2 tido la kata kn..

Mr Shark ajak aku pegi mkn kt kedai nasi kandar.. Sbbnye dah 2,3 ari Mr Shark dok meroyan nak minum teh tarik same roti canai.. So aku ikut jelah..

Ni restoran nasi kandar Salam


But ade tujuan lain lagi kitorang g mkn kt kedai nasi kandar ni.. Kt sini diorang provide free wifi.. So aku angkut la skali laptop aku.. Sambil2 mkn bleh gk surf internet kan..haha..


Aku ni sbenarnye xbrapa gemar mkn nasi kandar.. aku xsuka mamak tu taruk kuah byk2.. Dan 1 lg.. kalu kedai2 nasi kandar ni diorang slalu campur kuah gulai smlm ngan arini.. Tu yg aku xsuka.. Tapi dah lapar sgt aku amik gak nasi kandar.. Nak mkn nasi goreng2 mcm xbest je aku tgk.. Lagipun mamak yg masak..huhu..
Aku cuma amik ayam goreng same sayur je.. Pastu juz taruk kuah daging masak kicap.. Itu pun jenuh tahan mamak tu jgn taruk kuah byk2.. Air lak aku minum teh ais.. Dah lama xminum teh ais mamak..haha.. Tapi xabis la.. dah name xgemar sgt harus lah jd begitu...huhu.. Aku mkn ni actually utk sahur skali.. Aku ni jenis malas skit nak bangun sahur.. Sbbnye lagi aku sahur siangnye lagi aku lapar.. So, baik aku jgn sahur.. Kalu bangun pun juz minum air kosong jer..


Hampir dua jam gk la kitorang lepak kt situ.. Dgn nak tunggu aku mkn lagi.. Mane x nye.. Kejap aku mkn, kejap aku berenti.. Tgk ape Mr Shark dok bukak kt internet tu.. Sampai aku bersila la dok kt kerusi tu..haha..

Berkat aku dok rajin suruh Mr Shark jengah2 blog kengkawan dan org yg aku suka akhirnya ade sesuatu yg die dpt.. Itu pun td die bgtau aku.. Actually sebelum ni aku ade bersaing ngan die.. Nanti aku bgtau ape yer.. hehe..



comment

0 Comment(s):


Blogger Templates by iezpdaus Design