Thursday, September 4, 2008

Curi tulang??

Tengahari td aku kuar.. Pegi mane? Lunch ke? Ishhh..kn bln posa skrg ni.. Mane bleh pegi lunch.. Ke mana tujuan aku??



Aku pegi TM Point la.. hehe.. Bos aku suruh g byr bil lak.. Ishh..Die ingat aku despatch ke? Mentang2 la aku naik moto.. Tapi xpelah..Sempena bln baik bln Ramadhan ni aku ikhlas menolong.. Alamakk..Jenuh la aku nk mencari2 TM Point yg terdekat ngan ofis aku.. Aku ni dh la xtahu sgt jln2 kt Penang2 ni.. So...as a solution....aku suruh laki aku dtg.. huhu.. Aku suruh die amik aku then bawa aku cari TM Point. Die pn jenuh memikir kt mane ade TM Point dekat2 ngan ofis aku.. So, berpusing meronda2 lh kami berdua... hehe..
Dan akhirnya jumpe jgk kt area Burmah Road...
Ni Drive thru counter TM Point..


Mula2 kitorang beratur la kt kaunter Drive thru ni.. tp aisehhh.. Lame sungguh kena tunggu.. Kete moto dh berbaris pjg dh.. Smuanya jenis malas nk g byr kt kaunter dlm.. Kalu yg naik kete dh tentu la malas nk cari parking.. Yg naik moto lak dh tentu la nk cepat.. Kononnye la cepat.. Nk tunggu turn aku sampai punye la lame.. Tunggu punya tunggu tibe2 aku terasa titik2 air.. Alah..ujan la pulak.. So, at last aku ngan laki aku terpaksa pegi kt kaunter dlm gk.. Nanti kalu kena ujan basah la aku.. Dh la pakai baju keje..

Dh masuk dlm tentu lh kena amik nombor giliran... Alamakk..1 hal lagi.. Punye ramai la org kt dlm.. Dh tentu la turn aku lambat..huhu.. Aku dpt no 1496.. Mase tu br no 1456.. Dats mean kalu dikira2kn 1496-1456 = 40..... 40 org la... Aduh la..lame lg kena tunggu.. Tp xpe.. aku sanggup tunggu dgn penuh kesabaran..huhu..


Nasib baik ada kaunter byk.. So proses pembayaran pn menjadi cepat.. Dh byr bil tu kuar2 je tgk ujan lg.. Tp nasib baik aku bawa baju ujan taruk dlm beg aku.. So laki aku trus la anta aku balik ke ofis.. Lgpun ujan n ditambah lak ngan bln posa, so malas la nk menyinggah mane2 pn. Laki aku pn tgh keje lg.. Lps anta aku cepat2 die blk sementara ujan xlebat lg.. huhu...

0 Comment(s):


Blogger Templates by iezpdaus Design